Појачана подршка укључивању деце миграната у наставно-образовни процес и упознавање са локалном културом

Извештај о посети Босилеграду

Дана 13.12.2021. представници Економско-трговинске школе Врање посетили су Основну школу „Георги Димитров“ у Босилеграду. Разлог посете био је спровођење завршних пројектних активности у оквиру ИОМ пројекта „Појачана подршка укључивању деце миграната у наставно-образовни процес и упознавање са локалном културом“. У међувремену, дошло је до релоцирања деце миграната и њихових породица из Прихватног центра Мотел Врање у Прихватни Центар Босилеград, а с обзиром да део деце миграната похађа ОШ „Георги Димитров“ и једна девојчица Гимназију у Босилеграду, природно је било да се део пројектних активности реализује у Босилеграду у договору са представницима ОШ „Георги Димитров“ и уз одобрење Комесаријата за избеглице Србије (Јелена Шурлан).

Представници ЕТШ Врање били су директор школе Моме Андоновић, координатор пројекта и вођа Пројектног тима Татјана Јанцић, чланови Пројектног тима Сретен Јовић, финансијски менаџер, Јелена Тасић, педагог школе, задужена за логистику у оквиру ИОМ пројекта и организатор посете, Владимир Величковић, настаник физичког васпитања задужен са Спортски дан, као и петоро (5) ученика одељења 4/6 и петоро (5) ученика одељења 3/6, сви са смера Туристички техничар.

Након доласка и упознавања са управом школе и делом наставног особља, у фискултурној сали школе, обе школе одржале су презентације којима су представиле своје градове и њихове знаменитости.

Након тога уследиле су спортске активности које је водио Владимир Величковић са колегама из ОШ „Георги Димитров“,  а затим ручак у оближњем ресторану.

Након договарања о наставку сарадње на другим нивоима, представници ЕТШ Врање отишли су до Приватног центра Босилеград и уручили поклоне мигрантима који су тамо смештени:

  • Два (2) Vivax таблета
  • Један (1) рис папира од 500 комада
  • Пет (5) хамера у боји
  • Четири (4) кутије дрвених бојица
  • Пет (5) дрвених оловака
  • Десет (10) великих свезака А5 формата
  • Десет (10) малих свезака
  • Четири (4) пара маказа, два (2) пара малих и два (2) пара великих
  • 1 комплет папира у боји
  • Десет (10) фломастера и хајлајтера.

Представници ЕТШ Врање кренули су натраг са лепим успоменама и плановима за наставак сарадње на неком другом пројекту.

 

Татјана Јанцић, Вођа Пројектног тима ЕТШ Врање

Контакт: 062-516-356, wintry752000@yahoo.com, pcinjski@gmail.com, tjancic2020@gmail.com

 

Извештај 
 
о одржаним радионицама у оквиру ИОМ пројекта „Појачана подршка укључивању деце миграната у наставно-образовни процес и упознавање са локалном културом“.
 
1. Дана 28.10.2021.године Педагог Јелена Тасић одржала је радионицу под називом „Асертивна комуникација“, у одељењу 2/2, смер Пословни администратор, 9 учесника. 
Радионица је видно допринела побољшању изражавања неслагања, одбијања и опште комуникације међу ученицима.
2. Дана 24.12.2021. Педагог Јелена Тасић одржала је радионицу о вршњачком насиљу и толеранцију коју је врло лепо уклопила са асертивном комуникацијом. Радионица је одржана у одељењу 4/3, а учествовао је 31 ученик, 12 дечака, 19 девојчица. Ученици су спознали да вербално и/или физичко насиље нису решење већ асертивна, ненасилна комуникација и да већ у њиховом узрасту међусобни сукоби разних нивоа вршњачког насиља могу решити или избећи применом асертивних техника
3. Гастрономска радионица  „Размена различитих култура кроз кување, забаву и хуманост“, 22.12.2021., укомбинована  са хуманитарном акцијом продаје новогодишњи и божићних колачића, сав приход намењен је лечењу ученице из Гимназије „Бора Станковић“.Учествовало је 11 ученика одељења 2/7: Богдан Станковић, Ива Миленкова, Миљан Александров, Немања Симоновић, Андреј Величковић, Немања Стаменковић, Лазар Давитковић, Лазар Стевановић, Лука Јовановић, Данијел Стојменовић – смер Кувари Кристијан Стојменовић, смер Конобар.Ученици су правили долме и баклаву, а с обзиром да је ова радионица уклопљена са хуманитарном продајом новогодишњих колача, све је било усмерено на креативност ученика-кувара и хуманост осталих ученика.